Volgers

Volgers

zondag 6 mei 2018

gastvrij

Doordat ik zelf een moeilijke eter ben, snap ik wel, dat mensen "dank je "zeggen , als ik iets aanbied. Ik blijf dan ook niet aandringen. Maar zeg dan "geef zelf aan, als je wel wat wilt"
Verder ben ik gewend, om iedereen die komt iets te drinken aan te bieden. Is er bezoek tegen lunchtijd, dan kan men mee eten. Vaak heel gezellig. Wij hadden een vriend, die regelmatig een soepje of salade meeat. Die kan niet meer komen, dat mis ik wel eens Maar er is ook een soep of omelet mee etende vriendin.En ook een koper van een motor hoefde niet met een lege maag de lange terugrit te beginnen.
Maar de mevrouw, die met de tuin kwam helpen wilde helemaal niet eten .Alleen twee keer een kopje koffie. Terwijl ze bijna de hele dag bezig was. Ik weet, dat het haar keuze was. Maar het stuitte zó tegen mijn gevoel van gastvrijheid in, dat ik het er even moeilijk mee had. Nu had ik net een stuk over intermittend fasting gelezen en hield het maar op zoiets.
Nee dan dieren. Het buurhondje en oppas smurf weten precies, dat ze net als Merle een hapje krijgen. Dat voelt heel wat gemakkelijker.

4 opmerkingen:

  1. Ik kan me er juist altijd op verheugen, als we op weg zijn naar jullie. Meestal eet ik bij jullie iets wat ik thuis niet zo snel eet en het smaakt eigenlijk altijd lekker!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee kopjes koffie op één dag is echt wel heel mager. Dieren denken bij eten niet echt na, eten is er gewoon om te eten. je weet maar nooit of er nog slechte tijden komen. TOOS

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar! Iedereen tevreden zo?

    BeantwoordenVerwijderen