Volgers

Volgers

woensdag 27 december 2017

onbekend

Op een website las ik over een boek, dat net voor de kerstdagen uitkwam. "het intentie effect" van Lynne McTaggart. Ik heb het meteen besteld en zit al dagen te genieten. Haar vorige boeken heb ik ook en moeten beslist eens herlezen worden. Die onderzoekende geest, het willen weten van het hoe en waarom van bijna onverklaarbare verschijnselen. Ik snap dat wel.
Dit boek gaat over de kracht van gebundelde intenties. In kleine of heel grote groepen. Dat doet Lynne al veel langer. Maar nu wilde ze het op wetenschappelijke wijze doen en bestuderen. De grootste verassing was de invloed ,die zo'n intentie had op de uitzendende deelnemers. Ook zij voelden zich beter en soms zelfs onderdeel van een grote eenheid. De conclusie is, dat geven "geneest".
Wat mij verbaasde, was de grote hoeveelheid groepen, die al jaren lang op hun eigen wijze bezig zijn met vrede en verzoening. Dan vraag ik me af "Waarom horen we daar nooit over in de media? Dat is toch hoopvoller nieuws, dan het rondstrooien en aandikken van alle wereld-ellende?".
Ik ga eens zoeken op internet. Misschien kan ik wel mee doen met een intentie-groepje. Want een groot deel daarvan is gewoon vanachter de eigen pc bezig.

2 opmerkingen:

  1. Ik kan je de MIR methode van Mireille Mettes aanbevelen. Er is een website en ook op you tube vind je informatie.

    BeantwoordenVerwijderen