Volgers

Volgers

maandag 4 december 2017

boeiend



Toevallig zag ik in de tv-gids de aankondiging van een programma van Stine Jensen. "Dus ik ben...er nog", op zondagmiddag. Met veel plezier en herkenning zat ik gisterenavond te kijken. Ze sprak o.a.met een Australische filosoof Roman Krnzaric. Wat een boeiend verhaal had die man. Ik ga meteen een boek van hem reserveren.
Het gesprek ging over "carpe diem". Dat de dag plukken helemaal niet in grootse dingen hoeft te zitten. Maar juist dat genieten van het kleine het leven zo aangenaam maakt. Waarna we even later heel bewust zaten te genieten van koffie en thee.
Ook kwam de dood voorbij. En hoe die in onze maatschappij  voor veel mensen is weggestopt. Misschien komt het door onze leeftijd of de zieke mensen om ons heen. Maar het feit, dat we sterfelijk zijn, komt regelmatig langs. In de herinnering aan mensen, die (soms kort geleden) overleden zijn. Maar ook als "mocht ik eerder gaan, dan liggen daar alle papieren" en dat soort gesprekken.
Ik ben meteen gaan googelen. Er komen nog drie afleveringen van dat boeiende programma.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt bijzonder! Dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een interessant programma zeg! Goed om te weten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad zit de dag plukken vaker in kleine dan in grote dingen. Jammer genoeg beseft niet iedereen dat. Daarvoor moet je eerst ook wat ouder worden, vermoed ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geluk zit inderdaad in de kleine geniet-momentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I really likes your blog! You have shared the whole concept really well and very beautifully soulful read!
    Thanks for sharing
    ผลบอลพรีเมียร์ลีก

    BeantwoordenVerwijderen