Volgers

Volgers

zondag 26 november 2017

Sint wordt oud

In het dorp kwam de Sint aan. Wij wonen hemelsbreed zo'n 500m van de kade en konden meegenieten van de mevrouw achter de microfoon en de zingende kinderen. Op een bepaald moment zei de mevrouw "het lijkt wel pepernoten te regenen". Helaas het waren grote hagelkorrels.
In de middag vierden de buren Sinterklaasfeest met de kleinkinderen. De oudste kleinzoon gelooft niet meer en wilde uitzoeken, wie de pakjes bracht. Ze zaten met hun neuzen op het raam geplakt.
Gelukkig kun je van onze deur ongezien hun deur bereiken. Dus zette mijn man stilletjes de zakken met pakjes op de stoep. Bonsde op de deur en glipte snel naar binnen. Later bleek. dat de oudste toch wel door had, hoe alles werkte. Maar hij hield het geheim voor zijn kleine broer en zusje.
Altijd koop ik nog een kleinigheidje voor mijn man en leg het in zijn schoen. Maar toen ik vorige week terugkwam van de winkel, was hij in het schuurtje bezig. En kon ik niet bij de normale verstopplek. Vlug legde ik het pakje in het bijhuis tussen de aardappels.
Maar toen gisteren. Ik wist niet meer, waar ik het pakje gelegd had. Ik zocht overal in de schuur. En herinnerde me ineens, dat ik een ander plek had. Tja,Sinterklaas wordt oud.

3 opmerkingen:

  1. Leuk de foto van de echte Sinterklaas. Op de radio hoorde ik hem afgelopen week nog commentaar geven, heerlijke man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn voor de buren dat ze een buurman-sinterklaas hebben.
    En dat verstopte pakje? Zo herkenbaar. Ik stop ook vaak snel iets weg waarna ik me niet meer herinner waar ik het heb gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen