Volgers

Volgers

maandag 27 november 2017

gas en licht

Vanmiddag kwam de meteropnemer. We hadden 900kub gas gebruikt. Dat is minder dan andere jaren. De winter was hier ook niet echt koud. De zonnepanelen brachten 80 kwh minder op. Het was vaak bewolkt. Met de 220 kwh ,die we moeten bijbetalen , kwam het verbruik op 1370. Dat valt mee, ik gebruik vrij vaak de oven.
Ik probeer zuinig te zijn met energie. Maar wel met behoud van comfort. Als koukleum zit ik vaak dicht bij de kachel.
Toch levert zuinig zijn alleen iets op voor het milieu en niet voor je portemonnee. Ik las een stuk over die extra energiebelasting (ode). De regering wil daar jaarlijks een bepaald bedrag mee binnenslepen. Hoe zuiniger de mensen zijn, hoe hoger de belasting gaat worden om dat bedrag te halen. Het meest gedupeerd zijn mensen in een slecht geïsoleerde huurwoning. Een hoge energierekening en steeds meer energiebelasting. Wat is het toch oneerlijk verdeeld.
De meteropnemer vertelde ook dat omstreeks 2020 de salderingsregeling voor de opgewekte energie van de panelen veranderd. Nu wil ik best iets betalen voor het gebruik van het elektriciteitsnet. Maar ik hoop niet, dat mensen met zonnepanelen als een citroen worden uitgeknepen. Daarvoor heb ik niet geinvesteerd.

5 opmerkingen:

  1. Mooi weinig verbruikt :) goed zeg. Ik hoop dat tegen de tijd dat die saldering door gaat, de powerwalls wat goedkoper worden zodat mensen hun eigen opgewekte energie ook kunnen opslaan. Het lijkt me zo geweldig om Essent te laten weten dat ze ons wel kunnen afsluiten van elektriciteitsnet ( aaah zoete dromen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar spraken wij vanmiddag ook nog over. Qua leeftijd heeft het weinig zin voor ons,die investering. Maar gewoon om niet mee te doen aan dat uitmelken lijkt het me wel wat.

      Verwijderen
  2. Toch jammer dat regeringen er steeds weer niet in slagen belastingen op een mooi verdeelde en eerlijke manier te innen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zou inderdaad eerlijker moeten. En zij die juist investeren, zoals jij, zouden meer moeten worden beloond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I really likes your blog! You have shared the whole concept really well and very beautifully soulful read!
    Thanks for sharing
    ผลบอลพรีเมียร์ลีก

    BeantwoordenVerwijderen