Volgers

Volgers

maandag 2 oktober 2017

smaak

Nu de dorpsbieb gesloten is, kom ik af en toe bij "de grote bieb". Dat heeft een onverwacht voordeel. Zoekend naar een bepaald boek, kom ik soms onbekende titels tegen. Die me ook boeiend lijken. Zo nam ik vorige week het boek "smaak"mee.
Wat een heerlijk boek. De vijf smaken worden beschreven. Maar niet wetenschappelijk droog. De eigen ervaringen van de schrijfster, herinneringen aan voedsel uit haar jeugd zijn vermengd met allerlei weetjes. Soms ook van heel vroeger. Ik kreeg trek, toen ik aan het lezen was.
Wat zijn er dan veel mensen helemaal gek van voeding,smaken en koken. Daar ben ik een "kleintje"bij. Bovendien noem ik mijn keuken-resultaten altijd "simpel-hap" Lekker, maar eenvoudig.
Zo keek ik gisteren ook naar de eerste afleveringen van Jamie Oliver, die met vijf ingrediƫnten kookt. Hij had een heel simpel en snel platbrood uit de koekenpan. Ik heb nog een restje kippensoep en ga als lunch er zo'n broodje bij bakken.
Soms is het gewoon jammer, dat ik een kleine eter ben. Ik zou wel zo veel meer willen proberen.


1 opmerking: