Volgers

Volgers

vrijdag 6 oktober 2017

najaar

Echt najaar de laatste dagen. Het stuur van de fiets stevig vasthouden met die windvlagen. Heerlijk uitwaaien aan de dijk. En op tijd thuis zijn voor de kletterbui.
Ook de wintergroenten voor stampotten of stoofschotels heb ik gekocht. Vanavond at mijn man spruiten. Voor mij een gruwel. Maar ik was de lievelingsgroenten uit mijn jeugd tegengekomen. Toen ik noten kocht op een boerderij. "Is dat de zoete armgaard"vroeg ik. De mevrouw was verbaasd, dat ik die ouderwetse stoofappel kende.
Dus hing er ook een heerlijke geur in de keuken. En niet alleen de spruitenlucht.

 
Zo langzamerhand was de enkele druif, die nog hing aan het rotten. De vogels genoten er van. Het gaf een rommel op het plaatsje, we liepen de platte druiven mee naar binnen. Dus heb ik vanmiddag de druif al voor een deel gesnoeid. Misschien niet de juiste tijd, maar gewoon vanwege de rotzooi. Het is nu een stuk lichter in de keuken.
 
 
Over 3 weken is het al wintertijd. Dat wordt avondeten met kaarsen aan. Maar ook de hond uitlaten in het donker. Ach ook de herfst is een fijn seizoen.
 

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het zelfs 't ALLERmooiste seizoen! Lekker hè, als je huis weer naar stamppotten en warme appeltjes ruikt. Je huisje ziet er trouwens ook gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen