Volgers

Volgers

woensdag 11 oktober 2017

gewone Nederlander

Elke gewone Nederlander gaat er met de plannen van de nieuwe regering op vooruit, hoor ik steeds. Maar ik begin me af te vragen of ik wel gewoon ben.
Bij de verlaging van de belastingtarieven lees ik niets over de schijven van gepensioneerden. Blijven die hetzelfde? De ouderenaftrek gaat wel iets omhoog. Maar het opnieuw ingevoerde ( nog gedeeltelijke)forfait op een afbetaalde woning gaat me meer kosten.
De belasting in box 3 gaat wel iets omlaag. Toch weegt dat niet op tegen alles ,wat duurder wordt bij 9% btw.
Uiteindelijk mag ik niet klagen. Ook met de nieuwe plannen hebben we het goed. Alleen bekruipen me deze gedachten als ik al die opgewekte politieke prietpraat hoor.En vraag me af "Waar blijven de ouderen?"
Vandaag heb ik een stille verjaardag. Gisteren stond ik op en het voelde, alsof er een rotje ontplofte in mijn rug. Het duurde lang voor ik naar de stoel geschuifeld was. Ik heb de visite afgezegd en houd me heel rustig. Af en toe een rondje kamer of tuin  lopen in een meditatie tempo.Verder stil zitten in de stoel in de enige pijnvrije houding. En geduldig wachten, tot het weer goed gaat. Merle keek me vragend aan. Maar moet nog een tijdje wachten op haar rondje met mij.



10 opmerkingen:

  1. Oh balen. Ik hoop dat het snel beter gaat. Lastig vind ik dat, zo mankeer je niks en zo heb je een probleem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh balen. Ik hoop dat het snel beter gaat. Lastig vind ik dat, zo mankeer je niks en zo heb je een probleem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Evengoed van harte, hoor, al is het een ruggedag. Balen dat dat weer zo toeslaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar die pijn. Hoop dat je even goed een fijne verjaardag hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne dag. Altijd moeilijk die lieve hondenogen die het niet begrijpen.

    Ook ik ben gepensioneerd en afbetaald huis, ik heb niet te klagen en kan bijna alles doen en kopen wat ik zou willen, maar soms voelt het zo oneerlijk na 46 jaar weken en sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met je rug.

    Ik hoorde dat ouderen die met 37,5% tarief zitten mogelijk ontzien worden. Voorlopig zit het eigen huis nog niet in box 3. Het afbouwen van de wet Hillen duurt nog dertig jaar. Komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd en beterschap met je rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat naar van je rug, hopelijk knap je snel weer op. Nog gefeliciteerd met je verjaardag..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wel balen dat je nu net last hebt van je rug. Heel veel beterschap toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen