Volgers

Volgers

donderdag 28 september 2017

zwammen



Er stond een mooie grote vlier in de tuin. Helaas is die dood gegaan. Eerst wilde mijn man hem afzagen "Laten staan, als het nog niet gevaarlijk is" stelde ik voor. De grote kale takken zijn uitkijkpunt voor kauwen en duiven. De merel zingt er zijn lied. Een vroegere studievriendin stond bewonderend voor zijn bast "een kunstwerk" zuchtte ze.
In de herfst groeien er zwammen. Van Vlasje hoorde ik, dat het de zadelzwam was. Dit jaar zijn er een heel stel en ook van flink formaat. Googelen leerde me, dat de jonge exemplaren eetbaar zijn.
Toch durf ik dat niet. Ooit at ik cantharellen en eekhoorntjesbrood. Maar geplukt door een kenner. En ik weet niet veel van paddenstoelen. Uiteindelijk hangen ze daar mooi aan die boom. En deed ik het met kastanjechampignons vanavond.




4 opmerkingen:

  1. Mooi. Ik zou ook geen zelfgeplukte paddenstoelen durven eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat hoop ik dat er een paar van de vlieren in mijn tuin ook eens spontaan dood gaan. Mijn tuin staat er vol van en ik heb ze nochtans nooit zelf geplant.

    BeantwoordenVerwijderen