Volgers

Volgers

maandag 28 augustus 2017

toeval

Zat ik gisteren te praten met iemand, die haar zware werk wat wil minderen. En daarvoor in de plaats van haar hobby een bijverdienste wil gaan maken. Ik legde mijn probleem voor van de verwaarloosde tuin,waar ik voorlopig niet meer in werken kan. Met de vraag "zou jij...?"En inderdaad er is nu iemand, die mijn tuin gaat onderhouden. Want ook dat vindt ze leuk.

 
Het voelt als een opluchting. Want steeds zag ik meer onkruid en troep verschijnen en werd dan geconfronteerd met niet kunnen. Nu kijk ik over een aantal weken naar een tuin, zoals ik die vroeger had.
En er blijft werk. De druiven knippen lukt me wel. Maar straks komt het snoeien, ook van de andere bomen en struiken. En onkruid, dat blijft groeien."Heerlijk"denk ik met een diepe zucht.
 
 


1 opmerking:

  1. Geluk dat je iemand hebt gevonden. Een tuin met onkruid irriteert.

    Ik heb nu weken last gehad van mijn zwevende wervel of rib, of hoe je het noemen wilt. Mijn moestuin is een ramp. Sinds dit weekend is de pijn redelijk weg en kan ik weer aan de gang. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen