Volgers

Volgers

woensdag 30 augustus 2017

donker



 
 
Vandaag is het zichtbaar aan het nazomeren. Vanochtend was het nog helemaal donker. Ik kwam er achter,dat de batterij van mijn fietslamp bijna leeg is. Bij het licht van een "spijker"reed ik door de regen. Met die druppels op de bril zie ik niet veel. Ik zal ook het lampje aan Merle's halsband weer opzoeken.
Ook 's avonds is het al zo vroeg donker. Het zit wel gezellig in de tuin, maar er zijn nu muggen in de schemer. Als ze om me heen gaan zoemen, ga ik naar binnen. Liever geen bulten aan het eind van de zomer.
De overvloed aan fruit, bessen en paddenstoelen vind ik zo mooi. Ik maak geen jam of siroop meer,te veel suiker. Maar ik heb nu ontdekt hoe lekker een gelei-puddinkje van bramen of vlierbessen smaakt. Dat mag best fris-zuur zijn. Toch een manier om het spul uit de tuin te verwerken.

2 opmerkingen:

  1. Gisteren was het bloedheet. Aan het water te zien was er weinig wind. Lekker is dat. Ik vind het niet erg dat het nu kouder is.

    BeantwoordenVerwijderen