Volgers

Volgers

zaterdag 15 juli 2017

mini-moestuin

Met belangstelling lees ik over mensen met een echte moestuin. Ik weet, dat het veel werk is. Maar dat je niet verser kunt eten.
Oppervlakte, energie en een gravende hond laten mijn moestuin-gedachten dromen blijven. Ik heb er een mini-versie van gemaakt. Zo kan ik 's avonds genietend door de tuin lopen. Kijkend naar alles, dat groeit. Zon, regen en geen zware storm zijn voorwaarde voor goede oogst en lekker eten.
 
 
De druiven zie ik gewoon groeien. Dat wordt uitdelen in september.
 
 
De oude peer heeft ook dit jaar een paar vruchten. Het is een heerlijk ras.
 
 
Tomatensalade, soep of saus kan ik straks niet meer zien.
 
 
Van de braam heb ik al een paar rijpe vruchtjes gegeten. De geleisuiker en potjes staan klaar. Ik ben geen jam eter, maar maak het voor anderen. In een smoothie vind ik bramen heerlijk.
Verder heb ik een aantal oude teiltjes met verschillende soorten groenvoer. Ze doen het goed. Behalve de door Maarten 't Hart aanbevolen spinazie. Die wil voor het tweede jaar niet. Misschien niet geschikt voor een bak? Dit jaar had ik een emmer met stengel-ui, heerlijk in een salade. En ook de courgette gaf vrucht, ondanks het slakkenbezoek.
Ik kan genieten van het gepruts op de vierkante meter. En voor de tweede keer met het opeten .
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Ik voel met je mee. Mijn moestuin kost heel veel tijd, maar als ik aan kom, en ik zie het weiland en de koeien en de schapen, dan is het fijn.

    De spinazie van Maarten, de nieuw Zeelandse kweekte hij in een platte bak. Dat is in een koude kas. Nieuw Zeelandse heeft warmte nodig. Dat ga je niet redden in een vierkante meter bak,

    Er zijn tomatenplanten die niet hoog worden en die kunnen prima buten staan. Alle tomatenplanten die buiten staan worden minder groot dan in de kas.

    Geniet maar van de dingen die wel kunnen. Lekker met de

    BeantwoordenVerwijderen