Volgers

Volgers

donderdag 11 mei 2017

smullen

 
 
Figuurlijk zat ik te smullen van de recepten in het kookboek "liever lokaal". Ik rook de geuren bij het lezen van dat lekkers. De vergeten groenten kende ik al. Maar vergeten vis en onbekende stukken vlees waren nieuw voor me. Voor elke dag in het seizoen waren recepten van meestal lokale producten.
 Dan vind ik het gewoon jammer, dat ik zo'n moeilijke eter ben en veel alleen maar lezen wil. Bovendien kan ik niet meer op de fiets de regio door om allerlei boerderijen te bezoeken Maar alleen lezen en afbeeldingen kijken is ook een vorm van genieten.
Een ander toekomstig smullen stelde ik veilig vanochtend. Bij een rommelmarkt had ik tomatenplantjes gekocht. Die gingen steeds meer verpieteren. Dus fietste ik naar de markt voor exemplaren, die waarschijnlijk wel veel vruchten gaan geven. Kersvers is straks de tuin inlopen, groenvoer knippen en tomaatjes plukken. Een tuin-salade.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Is ook wat dat die tomatenplanten gingen verpieteren! Hoe kan dat nou. Begin deze week was er bog ergens vorst aan de grond. Dus... misschien was het dat.

    Ik kreeg te vroeg gezaaide tomatenplanten. Ik plantte ze in mijn kas. Het ging niet goed. Twee echte tuinders en een mede moestuinier, allen mannen hadden ieder een eigen oordeel.
    Te nat, verbrand en bevroren. Ik hield het er op dat zij te vroeg gezaaid waren. Zelfs mijn een na oudste broer die ze ook had gekregen, deed er niks mee, te vroeg gezaaid. Drie planten in een te kleine pot. Zooi dus.

    Volgende keer een geënte plant kopen. Welkoop verkoopt deze. Die planten kunnen tegen een stootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had vorig jaar aardbeienplantjes. Zo leuk om de aardbeien tevoorschijn zien komen en lekker dat ze waren. Dus succes met je tomaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen