Volgers

Volgers

zondag 28 mei 2017

kwaaie kraaien

Terwijl Merle in het hoge gras snuffelt, duiken er ineens twee krijsende kraaien op haar af. Ze scheren maar enkele centimeters boven haar kop. Dan zie ik, wat Merle aan het doen is. In het gras zit een jonge kraai en Merle jaagt hem op met haar snuit.
Meteen roep ik haar bij me. Dat gefladder roept het jachtinstinct op en Merle zou het jong doodbijten. Het kraaitje  fladdert in paniek omhoog en vliegt aarzelend in de richting van het water."Als die maar niet verdrinkt" denk ik. Maar gelukkig het beestje haalt de overkant.
Een andere jonge kraai  was minder gelukkig. Een meneer vertelde dat zijn  honden ook aangevallen werden. Er lag een jong in het water. Hij is nog in het kanaal gestapt om de kraai te pakken, maar die was al dood.
Nu maar hopen, dat de andere jongen het gevaarlijke water overleven. Pa en ma kraai zijn nog vele meters met veel kabaal met ons meegevlogen.
 
 

1 opmerking:

  1. De film a dog's purpose draait nu. Zoals je weet snap ik honden niet. De film vond ik geweldig. Reïncarnatie.

    BeantwoordenVerwijderen