Volgers

Volgers

zaterdag 27 mei 2017

goed verkeerd

Er is vandaag voorjaarsmarkt in het dorp. Al vroeg zaten er veel mensen op het rommelmarkt gedeelte. Ik zocht en vond een hondenkleed. Een eindelijk die bruine broek in mijn maat(dacht ik).
Over het braderie gedeelte lopend, rook ik de aardbeien. Ook daar ging een doosje van mee naar huis. Helaas was mijn favoriete boer met kaasjes er niet.
Als ik dan al die kramen met goedkope spulletjes zie, kan ik een triest gevoel hebben. Hoeveel meisjes/vrouwen zullen er niet onder beroerde omstandigheden voor een schijntje aan gewerkt hebben? Bovendien vraag ik me af, of er veel mensen zijn, die dit nodig hebben. En dacht ik aan de schamele winst van een hele dag werk voor de standhouders.
Eenmaal thuis paste ik de broek. Dat had ik verkeerd ingeschat. Hij was veel te groot. Mijn taille viel dus mee. "Die is goed voor mij" opperde mijn man. Inderdaad hij heeft er nu een broek bij.
Er is koele schaduw, smakelijke aardbeien en het vooruitzicht van een verder luie dag.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten