Volgers

Volgers

dinsdag 25 april 2017

wonderlijk weer

 
 
Net maakte ik een sprintje richting laken aan de waslijn. Ineens een felle bui bij zo'n 5 gr. Wat een overgangen voor je lijf, die wisselende temperaturen. Fiets ik in de vroege ochtend met muts en handschoenen aan door de bijna vrieskou. Eer het middag is kruip ik in een hoekje van de tuin in de zon. Trui uit en zonnepetje op.
Aan de dijk kan het fris zijn door de wind en schaduw. Dan ben ik blij met een dikke jas aan. De vogels volgen gewoon de kalende. Die hebben jongen. Zouden jonge mereltje ook dood kunnen vriezen in het nest?
Meestal lukt het me wel, om me goed aan te passen. En loop ik niet te kleumen, soms wel eens te puffen. In huis is het kachel  aan en daarna weer uit. We hebben helaas geen thermostaat, dus dat is kijken naar de thermometer en aan het knopje draaien. Alleen op waakvlam vind ik te koud, zeker in de ochtend.
Nee, ik zal blij zijn met wat stabielere temperaturen. En misschien wat warmer. Ik krijg zin in mijn zomerkleding
 

2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook niet echt blij met die temperatuurwisselingen. Als de zon ook maar even doorbreekt, is 't gelijk een stuk warmer. Dat is dan natuurlijk wel weer fijn. TOOS

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar levert wel een erg leuke foto op!

    BeantwoordenVerwijderen