Volgers

Volgers

zondag 16 april 2017

Pasen

 
 
Op de één of andere manier gaat Pasen dit jaar een beetje aan me voorbij. De lente in al zijn groen en bloeiends ervaar ik meer.
In gedachten was ik terug in mijn jeugd. Op paaszondag speelde er meestal in de kerk iemand trompet "U zij de glorie". Ik vond het prachtig. De trompet juichte en de zon scheen in die mooie kerk.
Maar er waren ook verboden. In Oostvoorne was er kermis tweede paasdag. Daar mochten we niet naar toe. Een enkele keer omzeilde ik het verbod door een logeerpartij bij mijn nichtje. Zij ging wel.
Het allerergste "niet mogen" was de tweede film van Sissi. Romy Schneider was een heldin voor me. Maar helaas naar de bioscoop op tweede paasdag, dat zat er niet in. De film draaide  maar één middag .Dagen lang ben ik kwaad geweest op mijn ouders.
Nu "mag"alles. Maar film of kermis hoeft niet meer. Nee, ik zoek de rust en de natuur op.

2 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar, dit. Ik herinner me ook een trompet en U zij de glorie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar, dit. Ik herinner me ook een trompet en U zij de glorie

    BeantwoordenVerwijderen