Volgers

Volgers

zaterdag 1 april 2017

lekker eten

Deze keer lukte mijn niet-kneden-brood goed. Ik had van tevoren een nep-zuurdesem gemaakt met poeder.De hele nacht rees het brood. Het was vanochtend een kwestie van de lap deeg uittrekken en verdelen over twee broodvormen. Op de lauwe kachel kwam het deeg opnieuw goed omhoog. Tegen het middaguur kon ik de broden bakken. Meteen schoof ik een restje groenten er naast als lunch.
 

In een boek over fermenteren las ik een recept over knoflook in het zuur. Dat eten we wel eens, maar helaas met een enkel e-nummer. Nu probeer ik het puur natuur. Knoflook teentjes, wat zout en citroensap. Eerst in een klein potje, om te kijken wat het wordt.
Ik ben heel benieuwd. Over drie weken kan ik proeven.
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Met geduld kom je heel ver. In mijn broodbijbel boek staat iets over snel zuurdesem. Meel in water met gist een nachtje laten staan. De volgende morgen dit gebruiken.
    Ik doe het soms. Ik merk nauwelijks verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen