Volgers

Volgers

donderdag 9 maart 2017

vroege vogel



Aarzelend begon de merel zijn lied. Ik dacht, dat hij mijn wekker was. Maar het was nog maar 5.15. Wat een vroege vogel. Even ben ik nog blijven liggen ,om te luisteren. Het was betoverend.
De laatste nachten sliep ik niet goed. En lag er gisterenavond heel vroeg in. Vandaar dat ik om die tijd al uitgeslapen was. Net als die merel.
Het was droog. Ik fietste met Merle een rondje dorp. Van het ene merel territorium naar het andere. Ze probeerden elkaar de loef af te steken met hun lied. Het was licht mistig en doodstil. Op een enkele passagier voor de vroege trein na.
Thuis was er de warme kachel en een lekker ontbijtje. Om kwart voor zeven ging ik nog even terug naar bed om te soezen.
Straks heb ik een afspraak met de huisarts. De rugklachten duren nu al zes weken. En maken mijn wereld zo klein. Ik ben blij,dat ik naar de super kan fietsen. Maar naar de stad is nu te ver. De arme Merle moet het regelmatig met een halve wandeling doen. Ik mis het buiten zijn.

4 opmerkingen:

  1. Vervelend die rugpijn! Hopelijk weet de huisarts raad?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat naar die rugpijn, het is zo nadrukkelijk aanwezig en je kan zo weinig
    Gelukkig kan je nog wel genieten van de merels, ze kondigen duidelijk het voorjaar aan
    Sterkte
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er wel eens naar beenlengteverschil gekeken? Zelfs 1,5 cm hakverhoging bij bij maakte de wereld verschil. Wel wennen, maanden soms. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoorde dat de vogels nu zo druk zijn, omdat het paringstijd is.

    BeantwoordenVerwijderen