Volgers

Volgers

donderdag 2 februari 2017

series

Meestal kijk ik geen series. Zeker niet als de tien delen over zo veel weken verspreid zijn. Maar nu heb ik een acht-delige detective opgenomen. Midnight sun.  Op vier zaterdagen uitgezonden, opgenomen en klaar om te kijken. Het trok me ook, omdat we heel vroeger in die streek op vakantie waren.
Maar wat is serie-kijken verslavend. Ik wil weten, hoe het afloopt. Alleen al daarom neem ik geen netflix.
Mijn man is een paar dagen weg. Gisteren middag kwam ik terug van een wandeling met Merle. Het was gaan regenen. Ik besloot de eerste delen van de detective te gaan kijken. Op de bank met de hond. Kopje thee er bij en genieten.
Na het eten had ik zoiets van "wat spannend, hoe gaat het verder?". De volgende twee delen werden verslonden. En nu kriebelt het weer. Nog even wat huishoudelijk werk doen. Merle uitlaten en dan in mijn verbeelding naar Lapland.
Alleen, als de zon gaat schijnen, dan kies ik voor de tuin. En moet de midnight sun maar even wachten.
 
 

5 opmerkingen:

  1. ja, prachtige reeks hé die zag ik ook en ja het einde is ook spannend en bijzonder
    hoor en die natuur ...zo mooi adembenemend en ik vind op "Vera" ook wel mooi dat zenden ze uit op de Vlaamse zender één ...(niet zo vlammend als andere serie's maar dat vind ik juist fijn ) en géén vervelende reclame tussendoor!
    lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze serie ken ik niet maar wij zijn wel echte seriekijkers. Vooral Britse detectives, heerlijk!
    Sinds we BBC-first hebben nemen we daarvan heel veel op en kijken als het ons uitkomt.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De door jou genoemde serie ken ik niet.
    Wij hebben ook geen Netflix. Er is voor ons voldoende op de NPO-netten, de BBC en de Belgische zenders.
    Tegenwoordig volg ik de serie Victoria met veel plezier en gisteravond is Endeavour Morse weer begonnen. We nemen ook wel eens series op, die we dan per 2 of 3 afleveringen op een avond terugkijken.
    TV kijken wordt trouwens steeds minder bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Midnight Sun was anders dan ander series en spannend.
    Endeavour Morse was al gisteren en een herhaling helaas.
    Happy Valley op zaterdag kijken we ook en ik kijk uit naar vervolg van "the Fall".

    BeantwoordenVerwijderen