Volgers

Volgers

dinsdag 14 februari 2017

leren

Ergens plukte ik weer een boektitel vandaan. "Siddharta's brein". Wat een boeiende materie. Over allerlei hersenonderzoeken bij mensen, die veel of weinig mediteren. De veranderingen, die meditatie in de hersenen veroorzaakt. De lichamelijke of geestelijke klachten ,die gunstig op meditatie reageren. Dat alles ingebed in stukjes over het leven van de Boeddha.
Een deel van de gegevens ken ik al. Uit boeken en documentaires over hersenonderzoek bij monniken. Maar het boek is zo aandachtvangend en plezierig geschreven,dat ik dubbele informatie niet erg vind. Ik dacht nog: "Zo'n schrijver had ik wel als leerkracht willen hebben". Want sommige mensen brengen hun informatie precies op de manier, die jouw verstand goed snapt.
Ik raak weer gemotiveerd om zelf regelmatiger te mediteren. Daar komt regelmatig de klad in. Dan heb ik zo'n schrijver nodig. om weer bij de les getrokken te worden
 
 

1 opmerking:

  1. Leuk. Ik las er toevallig dit weekend in de krant over. En nu bij jou, ik ga eens op zoek naar dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen