Volgers

Volgers

zondag 18 december 2016

rust

De vroege ochtendrust werd verstoord door een metalige stem "Dames en heren...."en vervolgens werd verteld, welke trein niet reed. Ik vroeg me af, of mensen vlak bij het station deze elk half uur herhaalde mededeling nog echt hoorden. Ik hoop het voor hen van niet, want het is geen radio, die je uit kunt zetten.
Er heerste ook rust op de oude veerweg. Deze aanvoerroute voor de auto's naar het vroegere veer wordt niet meer gebruikt. Even de fiets langs het hek tillen en je kunt er in alle stilte wandelen met de hond. Helaas wordt dit stukje weg weer in gebruik genomen na de bouw van de nieuwe marinierskazerne. Maar daar is vertraging. Dus wie weet, hoe lang we nog kunnen lopen.
Ook in en om huis heerst rust. Mijn man heeft de ogen dicht. Merle ligt naast me. Ik luister naar het tikken van de klok en de zachte geluiden van de kachel. Heerlijk, zondag.
 

 

1 opmerking: