Volgers

Volgers

dinsdag 8 november 2016

ochtendstilte

Het was nog vroeg,toen ik ging fietsen. Windstil en net boven nul. IJs op de auto's   Het lijkt wel,alsof de kou  hoorbaar is. Alles nog stiller maakt. In de verte klonk de sirene van een ambulance. Daar is aktiviteit.
Een buurvrouw,ook zo'n vroege vogel,bracht in haar duster een ander de krant. Merle ging haar blij begroeten. Het leuke in een dorp is,dat mensen zo vroeg elkaar groeten. Zeker,als je de enigen bent in de straat. Ik kom vaak een krantenbezorgster tegen. En een man,die snel loopt om de trein te halen. Het is een opgewekt wederzijds "goedmorgen".
Als ik thuiskom,is de kachel al wat opgewarmd. De hond krijgt eten. Zelf maak ik ontbijt. Deze ochtend zat mijn man al in zijn "rookhol". Ik hoor de geluiden van de buurt,die wakker wordt. Het starten van de motor van de overbuurman. De snelle voetstappen van de buurjongen in het gangetje tussen onze huizen.
Al die mensen zijn op pad om de economie draaiende te houden. En ik verkeer in de plezierige omstandigheid om nog even terug te kunnen gaan naar bed.


3 opmerkingen:

  1. Dat zou ik nou niet kunnen, als je al zoveel hebt gedaan weer terug naar bed. Slaap je dan nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo maar een half uurtje mijmeren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heerlijk, de ochtendstilte. Als iedereen nog slaapt en het zo rustig is. Daar kan ik echt van genieten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen