Volgers

Volgers

donderdag 17 november 2016

de kapper

"Kunt u over een kwartiertje al komen?"was het antwoord van de kapster op mijn vraag naar tijd om te knippen. Dat was prima. Ik kwam binnen en rook het al. Er was een andere klant met verf in het haar. Wat een akelige lucht.
Gelukkig is mijn koppie met dun haar snel geknipt. Hoewel het een moeilijker opgave is om er ook iets behoorlijks van te maken.Ik glimlach altijd om de kapsters,die dan mijn haar omhoog duwen om volume te suggereren. In de wetenschap,dat er buiten een wollen muts op het hoofd gaat en alles weer plat is. Maar het is goed bedoeld.
Thuis speelde ik voor kapster. De vacht van Merle begon weer lang te worden. Het haar hangt dan half voor de ogen. Dat lijkt me akelig met kijken. Ze ondergaat het een tijdje lijdzaam. Dus knip ik haar in twee of drie keer,want ik wil niet forceren. Vandaar dat ze vandaag verschillende haarlengten heeft. Morgen de rest.




1 opmerking: