Volgers

Volgers

woensdag 12 oktober 2016

zoet

Het was een leuke dag gisteren. Het bezoek kwam verspreid,zodat we met iedereeen konden praten.
Ik had van te voren boterkoek en appeltaart gemaakt. Nu eet ik zelf bijna geen zoet meer de laatste maanden. Maar van mijn eigen baksels,wilde ik toch wat mee eten.Met die verspreide visite was dat vanaf zondag. Gewoon te veel.


Dat kan ik merken. Zelfs aan de gewrichtjes in mijn vingers. Wat kan suiker dan vergif zijn,als je er gevoelig voor bent. Nu ben ik nooit een grote snoeper geweest. Als ik nog denk aan mijn schoonmoeder. Die kon leven op koekjes en chocola.
Mijn man had er nog een zak frites achteraan gekiept. Ik alleen een kop soep. Hij had er zelfs onrustig van geslapen.
Straks komt mijn zus een dagje. Dan doe ik nog even mee met een heel klein stukje. Om vervolgens weer over te gaan op veel groenten en fruit. En mocht er iets over zijn, we hebben een buurjongen,die alles lekker vindt.
Theoretisch had ik ook niet mee kunnen snoepen. Maar dat lukt me nog steeds niet.

4 opmerkingen:

  1. Mag ik je vragen wat er precies met je gewrichtjes gebeurt als je suiker eet?
    Ik heb vooral een dikke pink die behoorlijk pijn doet, het is vooral vocht wat er in zit, met masseren krijg ik het wel redelijk weg, maar voorkomen is beter natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal heb ik weinig last van de artrose door supplementen. Maar nu steekt het en is het wat dikker en stijver..

      Verwijderen
  2. Op mijn blog heb ik een aantal recepten staan die gemaakt zijn met alternatieve zoetstoffen, zoals agavesiroop en ahornsiroop. Misschien is dat voor jou een idee? Zelf eet ik ook geen suiker, ik word er ziek van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga zeker kijken. Zelf heb ik ook een aantal "baksels"Voor als vriendinnen komen of voor ons zelf. Niet iedereen van gisteren zou dat waarderen.

      Verwijderen