Volgers

Volgers

maandag 31 oktober 2016

wisseling zomer-wintertijd

Gisteren las ik,dat men in Brussel voorstander is van het afschaffen van de zomertijd. Alleen wil men wachten met het aanzwengelen van de discussie tot één van de lidstaten aangeeft van die zomertijd af te willen. Het argument "besparing van energie"schijnt niet waar te zijn. Die wisselingen leveren gezondheids- en economische schade op.
Het verbaasde me,dat in ons land de meeste mensen voorstander zijn van twee tijden.En er geen enkele gedachte richting stoppen bestaat bij de regering.
Van mij hoeft het niet die zomertijd. Ik kan me nog herinneren,dat de tijd voor het eerst verschoof. Men was enthousiast over de lange zomeravonden met daglicht. Maar eigenlijk heb ik dat in mijn vroege jeugd helemaal niet gemist.
Vanochtend trok mijn spijsvertering zich niets aan van de klok. En was ik al om vijf uur beneden. De hond was meer gewend aan winterijd ,die deed slaperig. Maar we zijn toch een ronde gaan doen. Na een warm ontbijt heb ik nog een uurtje gedommeld.


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie klok!
    Geef mij maar de zomertijd !
    Dus ... aub altijd zomertijd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zomertijd is wel fijn door de lange avonden, maar tweemaal per jaar je hele bioritme moeten veranderen vind ik écht niet fijn. Ik heb er telkens een paar weken last van.

    BeantwoordenVerwijderen