Volgers

Volgers

vrijdag 21 oktober 2016

koopkriebels


Het was heerlijk weer, om naar de markt te fietsen.Langs het water. Lekker koud en weinig wind. Behalve naar dadels en fruit voor de buurvrouw keek ik ook naar een dun wollen truitje. Zo'n simpel lamswollen dingetje. Al weken houd ik de kringloopwinkels in de gaten. maar misschien is het nog te vroeg in het jaar.
Toen kwam ik in een grotere winkel een sortering prachtige katoenen truien tegen. Zo van "Oh"en ook even voelen. Maar die heb ik voldoende.Ik zoek iets,wat een beetje warmer is. Ik voelde de koopkriebel opkomen. Smoezen verzinnen, een bepaalde kleur,die nog nodig is. Maar uiteindelijk kocht ik niets.
Het bio-winkeltje is zijn ziel kwijt,nu de mevrouw ziek is. De prijzen van groenten en fruit zijn omhoog,ook vorige winter al. Hier en daar ligt iets te verleppen. De kaas is niet meer bio. Jammer,want ik kwam er graag.
Maar hun brownies zijn goddelijk. Ik kocht er eentje en die hebben we net gedeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten