Volgers

Volgers

zondag 9 oktober 2016

brandmelder

Terwijl ik de appels aan het schillen en koken was voor de appeltaart. merkte ik het al. Een heerlijk vochtige appel. Maar dat betekent,dat in de oven het vocht uit het naadje van de bakvorm sijpelt. En vervelende brandvlekken maakt op de bodem van de oven.



Ik maak dan van aluminiumfolie een opvangbak. Even gemak voor milieu. Dan is het weggooien en alleen het rooster schoonmaken.
Er druppelde wel veel vocht op het aluminium. Het begon aardig aan te koeken en te stinken.Toen ik de ovendeur opende om de taart er uit te halen,schrok ik enorm. Met een afschuwelijk volume begon het brandalarm te piepen.
Dat was taart er uit, huishoudtrap pakken en knopje indrukken.Alle ramen en de keukendeur zette ik open. Daarna ging de lampe Berger aan. Gelukkig overheerst nu de plezierige geur van appeltaart.
Ik weet wel,als het echt nodig is, worden we wel gewaarschuwd door die hoog piepende herrie.

1 opmerking:

  1. Neee.... och wat een schrik! Gelukkig dat de rookmelder het doet, haha, maar ja hier zit je ook niet echt op te wachten ;o) Hopelijk smaakte het taartje heerlijk en was je het snel vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen