Volgers

Volgers

zaterdag 17 september 2016

oogst

Het zal wel een restant van een oergevoel zijn. Maar in deze tijd van het jaar krijg ik zin om mijn voorraad na te kijken. Waar nodig is op te maken en voor de winter nieuw te kopen of maken.
Het begon gisteren met de koelte. Ik had nog oude bieten en bataat liggen. Met die warmte deed ik de oven niet aan. Maar nu schoof ik met de schalen groente er ook nog een broodje bij.




Ook inspecteerde ik mijn potjes kruiden. Heel oud spul ging helaas weg. Wat ik  weinig gebruik, vervang ik niet meer. Drie restjes kaneel pasten in één potje. Schoongemaakt is het nu een meer overzichtelijk geheel.
In de kast stond een onsmakelijk geworden restje bouillonpoeder. Ik gebruik tegenwoordig af en toe een blokje. Dat is in kleinere verpakking te koop.Een pak meel en twee potten bonen moeten echt de komende maanden worden opgemaakt.
Er staat al een pan soep te trekken. Straks maak ik een restant pompoen en wat druiven op in een chutney. Hoewel ik geniet van dit heerlijke weer, zegt een deel van me "Laat de herfst maar komen."

1 opmerking:

  1. Kun je mij de link van je blog sturen? Als ik dit: http://onderdemijmerboom.blogspot.nl/ kopieer naar mijn leeslijst, dan krijg ik een foutmelding:
    Geen feed gevonden voor deze URL. Blogberichten en bijwerktijd worden niet weergegeven. URL toch toevoegen?
    Je staat dan helemaal onderaan in mijn leeslijst en dat is niet de bedoeling. Ik wil graag dat updates en data weergegeven worden.

    BeantwoordenVerwijderen