Volgers

Volgers

dinsdag 27 september 2016

koud

Vannacht werd ik wakker en had het koud. Ik trok een dik shirt over mijn nachthemd en legde een deken op bed. Straks zal ik het donzen winterdekbed te voorschijn halen. De zomerversie blijft nog even in de buurt. Komt er een warme nacht,dan wissel ik ze snel.
Ook op de fiets was de koude nacht voelbaar. Ik had al een dikkere jas aan. En bedacht,dat bij een nog lagere temperstuur de wollen muts op gaat.
De temperaturen,die naar herfst en winter wijzen, zijn in tegenspraak met het zonnetje overdag. De laatste dagen zat ik regelmatig in de zon te lezen. En ben zelfs nog iets gebruind. Echt zo'n tijd om laagjes-kleding te dragen.
Ik verheug me op de herfst.De kleuren en geuren. De groenten,die bij dit seizoen horen. De soepen en stoofpotten. De nieuwe oogst appels en peren. Maar ook de herfststorm en regen. Het knus thuis zijn.
En misschien aan het eind van het jaar nog een keertje in de sneeuw lopen.


3 opmerkingen:

  1. Voor mij nog geen winterdekbed. Misschien komt het door het ziek zijn, maar vannacht transpireerde ik nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij nog geen winterdekbed. Misschien komt het door het ziek zijn, maar vannacht transpireerde ik nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanochtend op de fiets had ik erg koude handen! Verder viel het wel mee, maar ik denk dat ik toch binnenkort mijn handschoenen maar weer tevoorschijn haal!

    BeantwoordenVerwijderen