Volgers

Volgers

donderdag 15 september 2016

kefir

Waterkefir had ik nog nooit geproefd. Gisteren kreeg ik een glaasje. Leuk om ook eens te drinken. Maar melkkefir vind ik lekkerder. En kombucha als drankje ook.
Met dit warme weer merk ik, dat de kefir sneller dik wordt en iets zuurder smaakt.Ik probeerde al iets minder "plantje"te gebruiken. En het een tijdje in de koelkast te zetten.


Nu maak ik altijd een soort kwark van de kefir en eet alleen het bovenste dikke deel. Heerlijk vind ik het. De wei gebruik voor voor van alles,inclusief een beetje naar Merle. Alleen nu zijn er fruitvliegjes in de keuken. En moet ik de wei goed afdekken. Ze zijn er dol op. Ik zet een apart bekertje klaar als vliegenvanger.






Deze zomer wilde ik kombucha maken. Maar ik vroeg me af,of je ook te veel gefermenteerde produkten kunt eten en drinken. Naast ook nog eens een hoeveelheid groenten. Ik weet niet of de darmflora dat waardeert.


1 opmerking:

  1. Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat kefir heel licht alcoholisch is en daarom verdraag ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen