Volgers

Volgers

vrijdag 2 september 2016

kaas

 
De allerlekkerste kaas is voor mij die van Loverendale. Helaas is de boerderij te ver om te fietsen. Maar een biowinkeltje op 3,5 km verkocht die kaas ook. Daar reed ik regelmatig naar toe. Zomaar een ritje en lekkere kaas. Omrij-kaas. En meestal nog wat andere producten.
Tot de laatste keer. Thuisgekomen nam ik een stukje. De smaak was anders, minder intens. Ik keek eens op de korst van de kaas. Niks Loverendale kaas, zoals altijd. Deze kwam van een andere boerderij uit de regio. Niet biologisch.
Wat jammer. Ik zal niet vaak meer naar die winkel fietsen. Gelukkig kan ik blijven genieten van mijn favoriet. In de natuurvoedingswinkel in Middelburg verkoopt men ze ook. Vanochtend moest ik toch mijn bril strakker laten zetten. En kwam ook met een stuk kaas en doos bosbessen thuis.
Ik kan jarenlang product-of merken-trouw zijn. En kom in deze steeds veranderende wereld regelmatig voor dit soort verrassingen te staan. Artikel wordt niet meer geproduceert, de samenstelling verandert. Of de winkel verkoopt het niet meer. Dan moet ik op zoek naar iets anders.
Maar met de kaas is dat nog niet nodig.

1 opmerking:

  1. In deze wereld veranderen dingen ongevraagd en vaak ongewenst ook. Gelukkig kun je soms een verbeterde versie vinden of toch vrijwel dezelfde.

    BeantwoordenVerwijderen